Kundtjänst

Produkter

Produkternas namn kan variera mellan hemsidan och på följesedel samt förpackning. Vi kan dock garantera att varan är densamma som den du beställt.

Leveranstid

Vi behandlar din order inom 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden är normalt mellan 3-10 arbetsdagar efter behandlad order.

Om du skulle köpt en produkt med längre leveranstid än 10 arbetsdagar så kommer vi kontakta dig innan vi bekräftat din order.

Hur vet jag att min order är skickad?

Du kommer att få ett e-post till den e-postadress du angivit i din order när ditt paket är på väg.

Till vilka länder skickar PrylTok paket?

Vi skickar i nuläget endast till adresser i Sverige.

Ej uthämtade paket:

Om paketet ej blir uthämtat från ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditions och hanteringsavgift som för närvarande ligger på 295 kronor.

Hur gör jag om jag vill skicka mitt paket till en annan adress och mottagare?

Om du vill skicka ditt paket till en annan adress än din egen, följ instruktionerna nedan:

  1. Plocka ihop dina varor och gå till kassan
  2. Välj ”Annan leveransadress”
  3. Fyll i mottagarens:
  • Förnamn
  • Efternamn
  • Adress
  • Postnummer och ort
  1. När ovanstående är gjort, välj då att gå vidare genom att trycka på ”Fortsätt” behöver du redigera leveransadressen gör du det genom att välja knappen ”Ändra”.
  2. Välj sedan det betalsätt som passar dig.
  3. Slutför sedan ditt köp.

Garanti

Alla produkter på PrylTok.se har 24 månaders garanti.

Vad behöver man göra när man fått sin beställning levererad?

Samtliga av våra varor lämnar lagret med förpackningen i utmärkt skick.

Därmed skall du alltid vid mottagande av paket hos postombud, utgivande av budbil etc. kontrollera att antalet mottagna paket motsvarar antalet skickade. Inspektera sedan varje paket utanpå och kolla noggrant efter tecken på stötar, sprickor, skadade lådor, poststämplar eller övriga tecken som kan väcka misstankar om att godset är skadat. Du måste antingen på papper eller digitalt underteckna fraktsedel (PDA) där det står ”PAKET TILL SYNES ILLABEHANDLAT”, ifall sådana tecken finns.

Skicka därefter genast ett E-post till kundservice@pryltok.se och beskriv ditt ärende samt bifoga bilder som tydligt visar skadorna på paketet. Ange ditt ordernummer i ämnesraden som referensnummer.

Om du inte undertecknar paketet som ”TILL SYNES ILLABEHANDLAT” och uppvisar senare bilder på tydliga skador på paketet, kommer detta leda till att ärendet avvisas automatiskt.

Vad ingår inte i garantin?

Skador som orsakats av oaktsamhet, stötar, felaktig användning, manipulering, fel spänning eller installation, eller slitage och användning täcks inte.

När det gäller IT-produkter täcker garantin inte virusborttagning, programåterställning efter virus eller ominstallation av hårddiskar efter formatering.

Garantin kommer inte att gälla:

  • Om någon detalj på garantikortet eller köpebeviset ändras, raderas eller ersätts; och/eller
  • Om produkten som garantin gäller eller dess ID-nummer manipulerats eller reparerats utan att det först har godkänts av den tekniska supporten

Du är alltid välkommen att kontakta kundservice på PrylTok.se om du har problem med en vara. Du når oss som alltid på  kundservice@pryltok.se

Vi på PrylTok.se följer alltid aktuella lagar och regler kring näthandel inklusive Distans- och hemförsäljningslagen samt personuppgiftslagen, så att du alltid ska känna dig trygg att handla på PrylTok.se.

Skulle vi mot förmodan inte hitta en lösning på ditt problem så kan du alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: https://ec.europa.eu/odr.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.

Vid beställning samtycker du till att din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer får lagras och användas av PrylTok.se och dess samarbetspartners. Samtycket är giltigt till dess du själv säger upp det.

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.

Ångerrätten gäller inte för produkter med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl t.ex. flaskor, tallrikar, bestick osv. Eller produkter som klassas som färskvara.

Observera att det räcker att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar för att ångerrätten skall vara giltig.

Om du vill byta en produkt returnerar du produkten du vill byta, du får då pengar tillbaka och kan lägga en ny order.

14 dagars öppet köp – vid obruten förpackning

Hos oss har du alltid öppet köp i 14 dagar på produkter som förpackningen ej är bruten på. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt. Produkten skall returneras i oförändrat skick och får ej vara använd.

Så här gör du en retur till oss

1. Kontakta vår kundtjänst via e-post och anmäl din retur och anledning.

2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.

3. Returnera varan till PrylTok genom att skicka till följande adress:

Tokigheter AB
Box 76
791 22 Falun

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten och även för att varan kommer fram till oss i fungerande skick.

Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit och registrerat din retur. Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram dit förfallodatum. Det gör du på klarna.se.

Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett anledning för returen.

Reklamation

PrylTok säljer alla produkter med 2 års garanti. För kunder i Sverige gäller 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. För att läsa mer gällande våra garantivillkor klicka på Köpvillkor fliken. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår kundservice som vidare hjälper dig med processen. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt hos varan där felet tydligt framgår. Eventuell återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit varan på vårt lager.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalsätt

Vi samarbetar med KLARNA för att erbjuda dig ett enkelt och säkert sätt att betala.

Vid betalning via faktura överlåts fordran till KLARNA. För att handla med faktura måste du uppge ditt personnummer eller organisations-nummer via rutan som kommer upp från KLARNA när du gör din beställning.

Du har även, då du väljer att betala med faktura, möjlighet att dela upp din betalning, direkt vid köpet.

Påminnelseavgift

Faktura med samlade köp skickas månadsvis. Betalning skall göras inom 14 dagar. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om upp till 60 kr samt dröjsmålsränta om 19,90 %. Samtliga villkor kan läsas här.

KLARNA står för utskicken av påminnelser och även ärenden kring dessa.

Min faktura är borta

Har du inte kvar din faktura och behöver dess uppgifter, kan du logga in på ditt konto hos KLARNA: https://app.klarna.com/login?market=se Där kan du hitta din faktura med OCR-nummer och det som krävs för att genomföra betalningen. Du kan även se din köphistorik. Denna funktion fungerar endast för privatpersoner. Du kan alltså inte logga in som företag med organisationsnummer.

Vad är cookies?

På PrylToks webbplats används cookies. Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på webbplatsen.

Det finns två huvudtyper av cookies:

1.    en permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid.

2.    en sessionscookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Varför använder vi cookies?

PrylTok använder cookies för att förbättra webbplatsen för besökaren t.ex. genom att anpassa webbplatsen efter besökarens önskemål, val och intressen kunna hjälpa dig att hålla reda på vilka varor du lagt i din varukorg kunna hantera ditt köp säkerställa att besökaren loggat in på webbplatsen och därigenom slipper logga in på varje ny sida denne besöker för att kunna anpassa våra tjänster så att du får reklam som är relevant för dig och för att kunna fullgöra våra åtaganden vid köp.

Permanenta cookies används bland annat för att lagra dina eventuella personliga inställningar hos PrylTok så att du exempelvis slipper göra om vissa val varje gång du besöker Webbplatsen samt för att anpassa och göra information och marknadsföring så relevant som möjligt för dig. Sessionscookies används bland annat i syfte att kunna registrera statistik över användandet av Webbplatsen.

Genom att använda PrylToks webbplats godkänner du behandlingen av cookies enligt vad som sägs här. Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i din webbläsares säkerhetsinställningar. Du kan även ställa in webbläsaren så att du får en fråga varje gång PrylToks webbplats försöker placera en cookie på din dator. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Vidare kan du när som helst radera cookies manuellt från din hårddisk.

Notera att om du väljer att inte acceptera cookies kommer du inte att kunna genomföra köp på Webbplatsen. Funktionaliteten kan även i övrigt komma att begränsas.

Vår webbplats fungerar även om du bara tillåter sessionscookies. Du kan i sådant fall fortfarande se alla produkter och läsa all information. Om du väljer att inte heller tillåta sessionscookies från vår webbplats kommer du inte att kunna lägga någon vara i kundvagnen eller göra en beställning.

Tredjepartscookies

PrylTok samarbetar med flera aktörer som på PrylTok.se sätter sina tredjepartscookies. Information som samlas in från dessa cookies kan delas med PrylTok men även användas för andra syften. Respektive aktör kontrollerar, ansvarar för och levererar nämnda tjänster.

Nedan följer en lista över aktörer som använder cookies för att styra annonsering och samla statistik som utgör underlag för ersättning av annonsering. PrylTok hanterar dessa samarbeten som regleras av avtal med respektive part.

  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • WooCommerce – Sparar varukorg etc.
  • Wishlist WooCommerce Tillägg – Gör det möjligt att ha en egen önskelista